Мариупольское музыкальное училище

Школа педагогічної практики Маріупольського музичного училища.

«Музика здатна здійснювати певний вплив на етичну сторону душі; і раз музика володіє такими властивостями, то, вочевидь, вона має бути включеною до числа предметів, які виховують молодь». Арістотель

 

Для набуття студентами досвіду викладання в умовах, близьких до майбутньої педагогічної діяльності, при  Маріупольському музичному училищі була створена дитяча музична Школа педагогічної практики.. Вона є основною базою для проходження педагогічної практики студентами III-IVкурсів.  Робота Школи педагогічної практики здійснюється на основі закладених традицій та здобутків і постійно вдосконалюється, вивчаючи нові дослідження педагогіки та психології.

 

Навчальний процес організовано згідно з типовими навчальними планами та програмами для шкіл естетичного виховання та за типовими програмами початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів.. Під керівництвом досвідчених викладачів-консультантів студенти ІІІ-ІV курсів всіх спеціалізацій ознайомлюються з різними сторонами навчально-виховного процесу, набувають навичок творчого підходу до педагогічної діяльності, готуючись до професії викладача музичної школи, опановують прийоми результативної роботи з учнями.

 

Сектор педагогічної практики фактично впроваджує в життя ідею доступності повноцінної музичної освіти. До курсу навчання у Школі входить:

 · заняття зі спеціальності, які проходять в зручний час для студента та учня (2 години на тиждень) у вигляді індивідуальних уроків ( навчання грі на інструменті);

 · музично-теоретичний цикл занять: з сольфеджіо, музичної літератури та хорового співу. Групові заняття (з музично-теоретичних дисциплін) проходять по суботах.

 

Заняття  в Школі проводяться безкоштовно. 

 

Щорічно школу відвідують від 50 до 70 учнів віком від 5 до 18 років.

 

Учні мають можливість навчатися грі на різних інструментах:

  • фортепіано
  • оркестрові струнні інструменти (скрипка, альт, віолончель, контрабас)
  • оркестрові духові та ударні інструменти (флейта, кларнет, труба, тромбон, валторна, туба, ударні інструменти)
  • народні інструменти (баян, акордеон, гітара, балалайка, домра, цимбали, бандура)
  • естрада
  •  Великою популярністю користується клас співу академічного та естрадного.

 

ПРИЙОМНІ ВИМОГИ: До школи приймаються особи з п’яти років, у залежності від обраної спеціальності. При вступі до Школи обов’язковою є співбесіда із консультантом відповіднго відділу  з числа старших консультантів училища . Набір проводиться без обмеження віку. Зарахування здійснюється за результатами співбесіди та прослуховування згідно рівня попередньої музичної підготовки до відповідного класу або підготовчого відділення.

 

Під час навчального року діти грають академ-концерти та технічні заліки з фаху, в кінці року -  диференційний залік.. У грудні місяці з метою збереження національних традицій, певним звітом набутих знань, учні школи разом із практикантами та консультантами готують « Новорічне свято». Це театралізоване музичне дійство для батьків, вчителів та, зрештою, і самих дітей.Два рази на рік Школа практики проводить звітні концерти у актовому залі Маріупольського музичного училища, де приймають участь кращі учні. Більшість учнів  Школи  поповнюють ряди студентів нашого училища.

 

Сектором практики на циклових комісіях керують компетентні викладачі – старші консультанти:

  • Колова Наталія  Михайлівна  (фортепіано);
  • Петрова Тамара Олексіївна (оркестрові струнні інструменти);
  • Семікова Тетяна Олексіївна (оркестрові духові та ударні та естрада);
  • Кіор Вікторія Валентинівна (народні інструменти);
  • Русанова Інна Вікторівна  (хорове диригування);
  • Косенко Єкатерина  (відділ теорії музики);
  • Кряжевських – Мотовчі В.Б.  (академічний та естрадний спів).

 

Учні Школи педагогічної практики беруть активну участь у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах та багато з них повертаються лауреатами. Серед них: 

 

Шевлякова Ольга  ( фортепіано) – лауреат ІІІ ступеню, ІХ Регіональний фестиваль музики Фридеріка Шопена. Конкурс молодих виконавців. м. Донецьк;

 

Король Олексій  (фортепіано) -  третє місце на ІУ Всеукраїнському конкурсі  «VIVACE»( м. Маріуполь ),

- диплом Лауреата, ІІ Всеукраїнський конкурс « Vivace» , у номінації « Спеціальне Фортепіано» м. Маріуполь;

 

Дьяченко Маргарита ( гітара) – перше місце на ІУ Всеукраїнському конкурсі  «VIVACE»( м.Маріуполь );

 - перше місце на Міському конкурсі серед учнів Відділів народних інструментів, м. Маріуполь, 2015р;

 

Мусаєва Ганна (фортепіано), – лауреат ІІ премії ІУ Регіонального конкурсу « Нові імена» м. Маріуполь;

 

Бугрім Анастасія ( фортепіано) – дипломант,  ІУ Відкритий міжнародний фестиваль –    конкурс « Золотая Лира», м. Дніпропетровськ;

 

Биков Єгор ( фортепіано) -  лауреат ІІ премії , Міжнародна Олімпіада «Мой мир – искусство», м. Запоріжжя;

 

Борзенко Данііл, ( віолончель)

– дипломант  І Всеукраїнський фестиваль – конкурс юних виконавців ( з оркестром) «Музичний листопад», номінація «Струнно – смичкові інструменти»:   м. Маріуполь,

– лауреат І премії,  І регіональний конкурс   « Vivace»,  м. Маріуполь,

– лауреат Обласного відкритого конкурсу  « Надія.   Гордість.  Майбутнє.», м. Донецьк;


Кондрус Богдан  ( гітара)  – дипломант , У Відкритий конкурс юних виконавців  Приазовського регіону « Нові імена», м. Маріуполь,

-   дипломант, У Відкритий конкурс гітаристів  ім. О.Акулова, м. Ясинувата,

 

Шевляков Олександр ( скрипка)-  дипломант,   І регіональний конкурс              « Vivace»,    м. Маріуполь,

- лауреат ІІ ступеню УІ міського конкурсу юних виконавців на струнно – смичкових інструментах “ Співучі струни», м. Маріуполь;

 

Пономарьова Ганна ( скрипка)  - лауреат І   ступеню У Міського конкурсу юних   виконавців   « Співучі струни»,   м. Маріуполь,

-  лауреат  І ступеню УІ міського конкурсу юних виконавців на струнно – смичкових інструментах “ Співучі струни», м. Маріуполь.


Саргсян Ані ( фортепіано) - дипломант, номінація «Спеціальне фортепіано», ІУ Всеукраїнському конкурсі  «VIVACE», м. Маріуполь.

 

Сьогодні школа практики – це важлива ланка всебічної кваліфікованої підготовки молодих фахівців, в якій впроваджуються сучасні педагогічні технології та підтримується творчий пошук.